onsdag 22 oktober 2008

hamlet, strindberg och magnus betnér?

Igår var jag i Stockholm med skolan,, det var den segaste Stockholmsresa jag gjort, vi fick lite tid till allt hela tiden, så det var precis så man inte hann med nånting,,
På väg till bussen på morgonen så ringer sudden och kollar om jag ska med, jag säger att jag är på väg till bussen så jag är vid skolan om typ 7 minuter,, sure fine, tja! sen hinner jag inte mer än kliva på bussen innan Dasken ringer och är mer stressad än han nånsin vart,, iallfall vad jag har sett.. så jag måste springa från bussstationen vid skolan till bussen vid entrén,. när man kommer dit så ere CHILL ;O samma grej hände i stan i sthlm när vi skulle till dramaten och se på Hamlet, SKYNDA SOM FAN VI MÅSTE VARA DÄR KVART ÖVER,, sen när vi kommer dit så är dom snälla biljettvakterna där och upplyser oss om att vi är en halvtimme för tidiga.... fett ös, jo vi hann ju iallafall. För övrigt var hela pjäsen lite av ett psykgame, jag fattade handlingen men inte så mycket mer,, och folk dog hit och dit och kom tillbaka, och höll på med konstiga saker.... :P
Sen vill jag bara tillägga att jag har vart inne i Strindbergs lägenhet, ganska häftigt. Den är en trea men utan kök. För hade man råd att bo där på 1900-talets början så hade man tydligen råd att äta ute varje dag också ;P
Direkt efter Hamlet blire bussresa hem, och det går LÅNGSAMT med buss om man jämför med tåg, vi var tillbaka vid Soltorget 1:15,,
Då väntade jag mig skjuts av min mor hem, för det hade hon lovat om jag hörde av mig :) så jag skickade ett sms innan min mobil dog på vägen hem.. inte fanns det nån mamma där heller? :O
Men så fick jag ju åka med dask hem så det löste sig anyway :)
Idag har vart rätt chill dag,, Fysikprov på morgonen, långlunch sen 2x datalektioner dvs, inte göra så mkt alls.. :P

Ikväll skulle det vart Magnus Betnér,, men det går nog inte för sig eftersom hela gänget har bangat!! :(
Alla hittar på roliga anledningar, typ "personlig konkurs" och "jag är nog inte så stort fan av honom trots allt" sen vare ingen mer som ville gå, och jag kan ju inte gå själv :O det låter tråkigt..
Men anyway, kom till Borlänge Mange så ska jag se din show!!!

Nu ska jag plugga historia,, prov imorn!


ciaaao
/d,

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha skönt mannen, stort skönt! mange is the shiet så vi kidnappar han efer shown istället. Det är en bra ide!


men vänta vadå, sa du åsna? :o

Anonym sa...

så jag är inte längre a friend of yours ? eftersom du inte ens frågar mig om jag vill hänga på , på betnér ? jag hade gärna sett honom?!