måndag 9 februari 2009

DTR1203

Jag tror vi har nån sorts lektion nu, inte för att man fattar nånting, men jag tror inte det är meningen att man ska göra det heller, det är massor med pilar överallt och har pratar i förkortningar och frågar om vi vet vad internet är? :S
Undrar hur provet ser ut... :p
Här kommer lite anteckningar som jag kommer att behöva sen:
VPN = teknik
K -- R -- R -- Internet -- R -- FW - s / LAN
PICI - Public key infrastructure
Olika protokoll:
  • PPTP (point to point tunneling protocol) - Endast användarnamn och lösenord behövs
  • L2TP (Layer 2 --------||--------) - Ett i förväg distrubierat certifikat krävs
  • (IPSEC)
sådär,, det var lite grejs, :P
jag hatar det här ämnet,, jag kommer aldrig fixa det här grejset och jag är ganska helt ointresserad av det här, jag gör det enbart för att jag måste.
hata.


Sen blire jobb, så jag kan få tjäna lite pengar :D det blir naajs :D det behövs!!
imorn kanske jag ska kolla på bil också :D det är sooft ;) och sen ere ju cuurling imorn,, ska testa på det det verkar ju rätt coolt ;P ellernåt,
Dasken sitter och gör filmfrisyrer och grejer med sitt nya hår ..hehe :) men det funkar inte alltid ;D HEHE :P

de här e ju cpjobbgt, vin på golvet,,, ellernåt xD

1 kommentar:

Anonym sa...

Har dasken nytt hår? :o

Du verkar ha kul i skolan du :)

David, vet du vad man får om man korsar en blondin med en kanin?